niedziela, 28 kwietnia 2013

Sobotnie kruche ciasteczka z marcepanem

Dzisiaj idziemy w gości. Tak sobie pomyślałam, że zrobię dzieciakom choć kilka ciasteczek. Zainspirowana wyczynami Delfiny z Deedeelicious postanowiłam udekorować je lukrem ale niestety nie udało mi się kupić glukozy. Przypomniało mi się jednak, że w szafce mam jeszcze zawiniątko z marcepanem. I tak oto powstały te słodkie ciasteczka. 


Składniki:
300g mąki krupczatki
200g masła
100g cukru pudru
3 żółtka
szczypta soli
gotowa masa marcepanowa 200g
kakao 2 łyżki

Mąkę przesiać na stolnicę, dodać cukier i posiekać nożem z zimnym masłem. Dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto. Schłodzić ok 40 minut. Rozwałkować, wykrawać ciasteczka. Piec w temp 200stopni około 10-12 minut. Wystudzić.
Marcepan rozwałkować. Część można zabarwić za pomocą kakao. Wykrawać z marcepanu dowolne kształty i nakładać je na zwilżone wodą lub sokiem z cytryny ciasteczka. Ja dodatkowo udekorowałam swoje ciasteczka tworząc wykałaczką wzory kwiatuszków.






2 komentarze:

  1. Wspaniałe ciasteczka. Uwielbiam marcepan. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Beatko musiałaś się nadziobać tym szpikulcem dziureczek w marcepanie, ale efekt końcowy fantastyczny...lubię marcepan ale niestety dość drogi muszę poszperać w zapiskach bo posiadam gdzieś przepis na marcepan z kaszy manny..ciekawe czy smakiem dorówna prawdziwemu

    OdpowiedzUsuń