sobota, 6 kwietnia 2013

DIETA Zielony omlecik sobotni z sałatką ze szpinaku

Pogoda za oknem straszna. Wiosny trzeba poszukać na talerzu chyba. Wczoraj kupiłam świeży szpinak i zastanawiałam się co z niego zrobić. Usmażyłam sobie pyszny omlet aż zielony od ziół i szpinaku. Piękny, zdrowy i w dodatku w 100% spełniający założenia diety, którą dostałam od dietetyczki. Od dawna walczę z nadwagą i postanowiłam dodawać przepisy z tej mojej walki na bloga. Może tak łatwiej będzie mi przestrzegać zaleceń.



Składniki:
1 jajko
szczypiorek
liście szpinaku
bazylia
sól, pieprz
olej dosmażenia (kropelka)

Jajko wymieszać z posiekanymi ziołami, doprawić, usmażyć na niewielkiej ilości oleju lub masła. Mogę wykorzystać 2 łyżeczki oleju lub masła dziennie.

Sałatka:
liście szpinaku
pomidor
papryka
rzodkiewka
jogurt naturalny
czosnek granulowany lub świeży
sól, pieprz
sok z cytryny

Szpinak umyć i dokładnie odsączyć. Pomidory, rzodkiewki, paprykę pokroić na cząstki i ułożyć na talerzu na liściach szpinaku, skropić cytryną. Przygotować sos jogurtowy mieszając jogurt z czosnkiem, solą. Sosem polać sałatkę.
Sałatkę zjadłam z kromką ciemnego pieczywa (powinno być 60g).

Szczegółowe zalecenia diety wkrótce.

2 komentarze:

  1. Smaczna ta dieta ;) Bardzo lubię takie omlety, zwłaszcza wiosną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielone pyszności... Przynajmniej na talerzu bo za oknem szaro-buro-biało.

      Usuń