środa, 24 kwietnia 2013

Kotlety mielone z kaszą i sosem pieczarkowym

Raz na jakiś czas trzeba coś tradycyjnego przygotować. Zalegało mi w lodówce mięso mielone z szynki więc trzeba było je zużyć. I tak oto powstały te kotlety. Do ich przyprawienia postanowiłam wypróbować przyprawę do żeberek, którą otrzymałam od Przypraw Ani.


Składniki:
mięso mielone z szynki 400g
jajo 1szt
przyprawa do żeberek Przyprawy Ani
sól, pieprz
warzywa (marchew, pietruszka, por- u mnie mieszanka z mrożonki) ok 100g
olej 2 łyżki
pieczarki 200g
bułka tarta
cebula dymka
szczypior
natka pietruszki
śmietana 1/2 szkl
mąka 1 łyżka
masło 2 łyżki
kasza gryczana 100g

Mięso przełożyć do miski, dodać jajko, przyprawy i warzywa, wyrobić. Ja nie dodaję bułki do masy mielonej. Jestem zdecydowanie "prowarzywna"... uważam że tak jest zdrowiej i lepiej.


Uformować kotleciki, obtoczyć w mące lub bułce tartej, obsmażyć na niewielkiej ilości tłuszczu.

Pieczarki obrać, pokroić w półplasterki, podsmażyć z cebulą i szczypiorem na niewielkiej ilości masła i oliwy. Kiedy się zrumienią podlać wodą i zagęścić śmietaną z mąką. Posypać natką pietruszki. Kaszę ugotować na sypko.
Podawać z ulubioną surówką. U mnie dziś surówka z kapusty pekińskiej, oregano, oliwy i cytryny.

A teraz kilka słów o przyprawie którą użyłam.


Jej skład jest bardzo bogaty: sól, papryka słodka, cebula, czosnek, gorczyca, bazylia, kminek, majeranek, tymianek, imbir, papryka chilli. 
Powiem szczerze nie spodziewałam się, że dodając tak niewielką jej ilość nada mięsu tak bogaty smak.  Uważam, że idealnie pasuje do tego dania. Myślę, że świetna też będzie do marynat w sezonie grillowym (karczek z jej dodatkiem byłby pyszny). Polecam tę i inne przyprawy Artemidy z Przypraw Ani. Są naprawdę bardzo dobrej jakości.

1 komentarz:

  1. Pyszne klopsiki, na pewno przyprawa również super :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń