wtorek, 16 kwietnia 2013

Ciasteczka z płatków gryczanych

Kupiłam ostatnio płatki gryczane i nie miałam pojęcia do czego by je zużyć. Ktoś mi kiedyś mówił, że dodaje płatki do ciasteczek. Zrobiłam więc ciasteczka. Wyszły dziwne ale smaczne. Skórka pomarańczowa nadaje rewelacyjny posmak. Mają w sobie dużo zdrowych składników i fajnie nadają się na drugie śniadanie do pracy. 


Składniki:
płatki gryczane 100g
mąka zwykła 100g
cukier 100g lub tak jak w moim przypadku mieszanina zmielonych rodzynek i skórki pomarańczowej smażonej w cukrze
masło 100g
2 jaja
szczypta soli
soda 1/2 łyżeczki
cynamon

Masło utrzeć z bakaliami i jajkami (lub cukrem) na gładką masę.


Dodać mąkę wymieszaną z płatkami gryczanymi.


Wyrobić ciasto dodając pozostałe składniki. Warto odstawić ciasto na około 30 minut żeby płatki naciągnęły troszkę wilgoci.


 Z ciasta formować niewielkie ciasteczka. Ja robię wałeczek i odkrawam niewielkie kawałki ciasta. Formuję w dłoniach kulki, które lekko spłaszczam.



Tak przygotowane ciasteczka układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.



Ciasteczka wkładam do piekarnika nagrzanego do 180stopni na około 15 minut.


2 komentarze:

  1. nigdy nie próbowałam płatów gryczanych, ale mam w planie ;)
    ciasteczka bombowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka wyszły ładne i pyszne! Smakują mi, 5-letnej córeczce i mężowi. Cukier zamieniłam na Stevię (1/3 gramatury przewidzianej dla cukru)

    OdpowiedzUsuń