niedziela, 28 kwietnia 2013

Miętowo- paprykowy kuskus i duszona łopatka

Jeden z moich ulubionych przepisów na kuskus. Oczywiście podpatrzyłam ten genialny sposób od Jamiego Olivera. Taka kasza jest niesamowicie aromatyczna z wyraźnym posmakiem miętowym. Pycha. Do przygotowania dania użyłam kuskusu firmy Kupiec.


Składniki:
kuskus Kupiec 50g
kilka listków świeżej mięty
kawałeczek czerwonej papryczki chilli
łopatka wieprzowa 100g
przyprawy:  zioła zamiast soli, pieprz, papryka czerwona, sól
oliwa z oliwek 1 łyżka


Mięso pokroić w drobną kostkę, oprószyć przyprawami, zrumienić na oliwie. Podlać wodą i dusić do miękkości.
Kaszę kuskus połączyć z posiekaną miętą i papryczką, zalać wrzątkiem, przykryć i odczekać 5 minut.


Polecam bardzo korzystanie z tej kaszy nie tylko w wersji wytrawnej ale również na słodko. Jest pyszna, zdrowa i sycąca. Tę od Kupca stosuję od lat.

Do kaszy z mięsem podałam surówkę z kapusty pekińskiej, ogórka, rzodkiewek, jabłka i szczypiorku. Takie danie było prawie, że zgodne z wymogami diety (wyjątek stanowiła wieprzowina, której raczej nie powinno się jeść na diecie).

2 komentarze:

  1. Byłam bardzo ciekawa jak rozwiążesz kwestię przygotowania kuskus i muszę powiedzieć, że jestem pod mega wrażeniem! :)

    OdpowiedzUsuń