wtorek, 9 kwietnia 2013

Bułeczki razowe z otrębami i makiem

Postanowiłam sama upiec bułeczki, które będą w 100% odpowiadały wymogom mojej diety. Wiadomo nie od dziś, że najlepsze są własnoręcznie zrobione bułki. Ja wrzuciłam do środka mnóstwo pysznych składników. Dodałam otręby, mak, siemię lniane. Pycha...


Składniki:
mąka razowa 150g
mąka pszenna 150g
otręby pszenne 5 łyżek
siemię lniane garść
sól 1 łyżeczka
drożdże 30g
woda 1szkl
cukier 1 łyżeczka
olej 2 łyżki
mak 2 łyżki

Mąkę wymieszać z solą, otrębami, lnem i makiem.


W ciepłej wodzie rozpuścić drożdże z cukrem i 2-3 łyżkami mąki. Odstawić do wyrośnięcia.
Kiedy rozczyn wyraźnie podrośnie, wymieszać go z mąką, wyrobić ciasto.


 Odstawić w ciepłe miejsce na około godzinę.


Po tym czasie uformować bułki (ja od razu dzieliłam ciasto na kęsy 60g żeby do posiłku zjadać odpowiednią ilość węglowodanów), posmarować mlekiem lub rozmąconym jajkiem i posypać makiem.



 Wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 20 minut.

2 komentarze: