czwartek, 11 kwietnia 2013

Kukurydziane tortille z pysznym nadzieniem

Straszną miałam ochotę na te złote placuszki. Okazało się, że po małej modyfikacji mojego ulubionego przepisu mogę je czasem jadać będąc na diecie. Lubię takie dania. Trzeba zarezerwować troszkę więcej czasu w kuchni ale efekt jest zawsze przyjemny dla podniebienia. Moje tortille napakowane były nadzieniem z kurczaka i sałatą. Do tego podałam pyszny niskokaloryczny sos jogurtowy. Mniam 


Składniki na domowe tortille 6-8szt
mąka kukurydziana 1 szkl
kasza kukurydziana 1/2 szkl (ja miałam za mało mąki i dlatego dodałam jeszcze kaszę)
mąka pszenna 1 szkl
jajo 1szt
woda 1szkl
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki  Ziół zamiast soli

Z podanych składników zarobić gładkie ciasto.

Podzielić na 6-8 części.


Każdą część cienko rozwałkować na okrągły placek lub wykrawać okręgi np od miski czy talerza.


Placki upiec na suchej patelni, przykryć talerzem lub zawinąć w folię.


Kurczak i sos
pierś z kurczaka 2 szt
sól, pieprz
papryka czerwona wędzona 1 łyżeczka
papryka chilii szczypta
1 łyżeczka przyprawy  zioła zamiast soli
jogurt naturalny 3-4 łyżki

Pierś pokroić w kostkę, oprószyć dokładnie przyprawami.


Usmażyć bez tłuszczu, podlać 2-3 łyżkami wody, poddusić.
Kurczaka zdjąć z patelni.

Na lekko wystudzoną patelnię wlać 2 łyżki wody,  wymieszać dokładnie wszystkie pozostawione przez kurczaka smaczki. Sos dodać do 3 łyżek jogurtu naturalnego i ewentualnie doprawić.


Sałatka:
sałata lodowa
papryka czerwona
papryczka chilli
cebula czerwona
ogórek świeży
kiełki brokuła
sok z cytryny

Sałatę porwać na mniejsze cząstki, warzywa pokroić, wymieszać, skropić cytryną.

Placki podgrzać, zawinąć z kurczakiem i sałatą, podawać z sosem.


Ja na obiad zjadłam jeden placek, 100g mięsa i sporą porcję sałatki. Wiadomo, że idealnie by było gdyby w składzie tych placuszków nie było mąki zwykłej tylko razowa czy sama kukurydziana. Następnym razem bardziej zmodyfikuję ten przepis.

Kilka słów o przyprawie której użyłam. W jej skład wchodzą: majeranek, czosnek, cebula, papryka słodka, bazylia, kolendra, pieprz czarny, lubczyk, imbir, gorczyca, kurkuma, kminek, oregano, tymianek, papryka chilli, kozieradka. Oczywiście jak wszystkie przyprawy Artemidy jest bez glutaminianu sodu. Cały smak pochodzi od ziół. Idealnie pasuje do takich właśnie potraw.


1 komentarz:

  1. Uwielbiam make kukurydziana:) fajna tortilla:)dziekuje za podzielenie sie przepisami:)

    OdpowiedzUsuń