środa, 3 kwietnia 2013

Śniadaniowa kasza kuskus z warzywami

Trzeba się ogarnąć po świętach... Jakoś przejadł mi się już pasztet i wędliny. Postanowiłam więc zrobić coś warzywnego na śniadanie. Padło na kaszę kuskus, którą bardzo lubię ze względu na delikatny smak i szerokie możliwości zastosowania. Ciekawa, ciepła alternatywa kanapek w taką paskudną pogodę jak dziś.


Składniki:
kasza kuskus 100g
marchew 1szt
pietruszka korzeń 1szt
cukinia 1 mała szt
papryka 1/2 szt
papryczka chili
cebula 1szt
natka pietruszki
szczypiorek
czosnek granulowany
sól
pieprz
sok z cytryny


Warzywa obrać i pokroić w drobną kosteczkę.


Rozgrzać masło, podsmażyć cebulę, po chwili dodać marchew i pietruszkę a gdy te lekko zmiękną wrzucić pozostałe warzywa.


Podlać niewielką ilością wody i dusić do miękkości. Dodać sok z cytryny, sól, pieprz.
Przygotować kaszę kuskus zgodnie z informacją producenta. Połączyć kaszę z warzywami, dodać zieleninę i ewentualnie doprawić. Podawać na ciepło.




2 komentarze:

  1. ja taki kuskus często jem na kolację, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam się że tylko jeden raz w życiu jadłam kuskus i to w sałatce...szału nie było dlatego się zraziłam..ale takie coś może być smaczne..a że zdrowe to tym bardziej trzeba by spróbować

    OdpowiedzUsuń