sobota, 16 marca 2013

Tort czekoladowy.... z fasoli

Postanowiłam upiec coś eleganckiego z okazji rodzinnej imprezy... Wybór padł na ciasto z fasoli. Wypróbowałam ten przepis jakiś czas temu i stałam się natychmiast jego wielbicielką (dostałam go od koleżanki). Ciasto jest rewelacyjne, wilgotne, mocno czekoladowe a do tego odrobinkę odchudzone. Przełożyłam go masą śmietankową i efekt jest naprawdę przyjemny dla oka. Polecam


Składniki na ciasto:
Fasola czerwona w puszce 2szt
Jaja 10szt
Masło 150g
Cukier puder 1,5szkl (ja dodałam stewię co by aż tak bardzo nie zgrzeszyć)
Olejek waniliowy
Proszek do pieczenia 2 łyżeczki
Soda oczyszczona 1 łyżeczka
Kakao 6-8 łyżek
Szczypta soli

Odcedzić i opłukać fasolę. Zmiksować na gładką masę z 5 całymi jajkami i 5 żółtkami, cukrem, olejkiem waniliowym i szczyptą soli. Dodać kakao, proszek do pieczenia i sodę.
Masło utrzeć na puch, z białek ubić pianę.


Połączyć składniki pamiętając by  pianę z białek wmieszać delikatnie do ciasta. Ciasto przełożyć do formy (tortownica 22cm) wyłożonej papierem do pieczenia.


Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170stopni. Piec około 45-55minut do tzw suchego patyczka. Wystudzić i przekroić na pół.
Polecam ciasto w tej lekkiej wersji, ale że ja potrzebowałam zrobić tort to przełożyłam go kremem i dodałam polewę, które niewątpliwie kaloryczność podnoszą.

Krem śmietanowy:
Śmietana 30% 300ml
Serek mascarpone 250g
Cukier puder
Cukier waniliowy

Do miski wlać zimną śmietankę, dodać serek i wszystko zmiksować  do otrzymania odpowiednio gęstego kremu. Dodać cukier i cukier waniliowy, schłodzić.

Polewa (klasyczny, francuski Ganache):
Śmietanka 30% 1/2 szkl
1 tabliczka gorzkiej czekolady

Zagotować w rondlu śmietankę, dodać pokruszoną czekoladę i dokładnie wymieszać. Polewa gęstnieje podczas studzenia. Po ochłodzeniu ubić mikserem (nadaje jej to puszystości). Tak przygotowany krem można używać jako polewy ale i do przełożenia ciasta.

A teraz wszystko pięknie ładnie razem poskładać i tort gotowy.



3 komentarze:

  1. cudny tort! Nie miałam pojęcia, że takie rzeczy można wyczarować z fasoli, gratuluję pomysłu

    polperfekcyjna.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. i to z fasola:)super

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy faktycznie musi być aż tyle jajek???10 sztuk????

    OdpowiedzUsuń