środa, 20 marca 2013

Pierogi z soczewicą

Pyszne, zdrowe... Kiedy pierwszy raz je robiłam podchodziłam bardzo sceptycznie. Soczewica nie pojawiała się wtedy tak często w mojej kuchni. Po przygotowaniu tego dania wszystko się zmieniło. Teraz bardzo często używam jej jako dodatek do farszów, sałatek, zamiast ziemniaków do gulaszu i jako składnik pysznego pasztetu. Polecam


Składniki na ciasto:
mąka 0,5 kg
jajko 1szt
woda
masło 1 łyżka

Składniki na farsz:
soczewica 200g
cebula 1szt
marchew 2szt
pietruszka 1szt
seler 1/4 szt
olej 2-3 łyżki
pieczarki 400g
majeranek, sól, pieprz
sos sojowy
natka pietruszki


Soczewicę opłukać na sitku i ugotować według przepisu z opakowania (1 szklankę soczewicy gotujemy w 1,5szkl wrzącej, osolonej wody przez 30minut). Przestudzić.
Warzywa umyć i obrać. Marchew, pietruszkę i seler zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Cebulę pokroić w kostkę, pieczarki w półplasterki. Na patelni rozgrzać olej, przesmażyć pieczarki i cebulę, dodać resztę warzyw i lekko poddusić.


Zemleć razem z soczewicą. Wyrobić farsz, doprawić.


Przygotowanie ciasta:
Z podanych składników zarobić ciasto, przykryć ściereczką  i odstawić na minimum 20minut.


Jest wiele sposobów na lepienie pierogów. Tradycyjnie wałkując ciasto  i wykrawając kwadraty lub koła szklanką itp. Ja przy moich maluchach muszę się szybko uwijać więc formuję je po swojemu. Robię wałeczek, który kroję na mniejsze kawałki (jak kluski śląskie), formuję palcami i nadziewam.


  Formować pierogi.


 Gotować we wrzącej osolonej wodzie.


Podawać z surówką.


A teraz idę na kawkę...

3 komentarze:

  1. Muszę się w końcu skusić na takie pierożki!

    OdpowiedzUsuń
  2. soczewicą ostatnio chętnie się zajadam :) w pierogach? dla mnie super! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W pierogach jeszcze soczewicy nie jadłam, więc też koniecznie muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń