czwartek, 14 marca 2013

Risotto z groszkiem i boczkiem

Dzisiaj przedstawiam Wam moją wersję risotto. W lodówce zalegał mi boczek więc postanowiłam coś z niego zrobić. I tak się zastanawiałam czy naleśniki z warzywami i boczkiem czy risotto. Padło na ryżyk. Może nie porywa wyglądem ale smakuje za to świetnie.
Do włoskiego oryginału wiele mu brakuje ale też jest bardzo dobre. Różnice polegają między innymi na tym, że zrobiłam go z normalnego ryżu a nie arborio i nie użyłam białego wina. Reszta mniej więcej się zgadza. Polecam.


Składniki:
ryż 100g
groszek zielony mrożony 200g
boczek wędzony 150g
cebula 1szt
czosnek 1 ząbek
masło 2 łyżki
wywar warzywny lub inny około 3 szklanek
ser żółty
marchew (nie byłabym sobą gdybym jej nie dodała)

Pokroić boczek, marchewkę, czosnku i cebulę w kosteczkę. Rozgrzać rondel i zacząć smażenie od boczku. Gdy się zrumieni wyjąć i odsączyć a na wytopionym z niego tłuszczu przesmażyć krótko cebulę z czosnkiem (ważne aby zmiękła, nie można dopuścić do zrumieniania). Po chwili dodać ryż ze szczyptą soli i smażyć go około 2 minut do momentu aż stanie się szklisty. Wrzucić marchew.



Do ryżu stopniowo wlewać bulion lub wywar i mieszać (trwa to około 15-20 minut). Kiedy ryż zmięknie wmieszać w całość kawałeczek masła.


Pod koniec gotowania trzeba wrzucić zblanszowany zielony groszek, marchew i boczek. Doprawić solą i pieprzem. Risotto zawsze musi być lejące (all'onda czyli na fali).


Gotowe danie posypać startym żółtym serem, najlepiej parmezanem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz