czwartek, 7 marca 2013

Po_Żarte placki ziemniaczane po mojemu

PLACKI ZIEMNIACZANE PO MOJEMU


Postanowiłam podzielić się dziś z Wami moją wariacją na temat placków ziemniaczanych. Uwielbiam je robić. Za każdym razem wychodzą troszkę inne. Można tutaj troszkę poeksperymentować dodając różne warzywa, zioła czy dodatki. Każdy może wrzucić do podstawowego przepisu swoje ulubione dodatki.

Składniki:
1kg ziemniaków
1 duża cebula
2-3 ząbki czosnku
1 marchewka
100g żółtego sera
100g wędliny
1 czerwona papryka
1 jajko
2 łyżki mąki
natka pietruszki, koperku lub innej zieleniny (ja czasem używam kolendry lub tymianku)
sól, pieprz
olej do smażenia

Ziemniaki, marchew, czosnek i cebulę należy zetrzeć. Do warzyw dodać jajko, mąkę, starty żółty ser, pokrojoną w kosteczkę wędlinę i paprykę.



Powstałą masę wymieszać dodając do smaku soli i pieprzu.




Na rozgrzanej patelni usmażyć placki na złoto. Nadmiar tłuszczu usunąć papierowym ręcznikiem. Świetnie smakują ze śmietaną.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz