czwartek, 16 maja 2013

Witaminowy koktajl owocowo- pietruszkowy

Jakiś czas temu spróbowałam soku pietruszkowo- cytrynowego. Jak dla mnie smak był genialny. Nie wierząc do końca w możliwości mojego sprzętu kuchennego postanowiłam spróbować zrobić go w domu. Okazało się, że i bez użycia Thermomixa wychodzi pyszny, zdrowy koktajl. Do przygotowania użyłam owoców i natki pietruszki, którą przyniosłam prosto z ogródka :)
Polecam spożywanie natki pietruszki w każdej postaci. Ma ona niezwykle korzystny wpływ na nasz organizm. Zawiera mnóstwo minerałów m.in.: magnez, potas, wapń, miedź, fluor żelazo, sód, fosfor, chlor, b-karoten, oraz witaminy: B1, B2, B6, C (2 razy więcej niż w cytrynie, w tej samej masie produktu). Natka wpływa na przemianę materii, przyspiesza trawienie, pomaga na wzdęcia i kolki, działa moczopędnie. Jedna łyżka posiekanej natki pietruszki dostarcza prawie połowę dziennego zapotrzebowania organizm na witaminę C. Natka dodana do sosów mięsnych lub jajek, zwiększa przyswajalność żelaza z tych produktów.
Warto zatem spożywać ją codziennie w każdej postaci. U mnie dziś w formie pysznego, zdrowego koktajlu. Niesamowity kolor prawda?
 

Składniki:
jabłko 1szt
pomarańcza 1szt
cytryna 1szt
natka pietruszki garść
stewia do smaku
woda mineralna 1 szklanka

Jabłko pokroić na mniejsze cząstki bez skórki a z cytryny i pomarańczy wycisnąć sok. Cząstki jabłka, sok i natkę pietruszki umieścić w blenderze i zmiksować stopniowo dolewając wodę. Koktajl można dosłodzić wedle uznania (ja tego nie zrobiłam a i tak smakował świetnie). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz