środa, 15 maja 2013

Tarta ze szpinakiem na razowym cieście

Oj ale smakowało.... Mniam Myślałam że najbardziej lubię szpinak w naleśniku ale okazuje się, że ten pomysł jest o niebo lepszy. Pychota. Zainspirowałam się pomysłem na tartę z bardzo często odwiedzanego przeze mnie bloga kuchniaagaty.pl jednakże przepis zmodyfikowałam po swojemu wykorzystując to co przebywało w lodówce. Pyszne danie. Polecam


Składniki na ciasto:
mąka pszenna 125g
mąka razowa 125g
masło 80g
cukier 1 łyżeczka
sól 1 łyżeczka
drożdże 25g
jogurt naturalny 1/2 szkl
jaja 2szt

Składniki na farsz:
szpinak mrożony w liściach 750g
jajko 2szt
ser feta1/2 opakowania (100g)
serek biały śniadaniowy 1/2 opakowania (100g)
czosnek 2 ząbki
cebula 1szt
masło 1 łyżka
sól, pieprz
świeży lubczyk

Drożdże wymieszać z cukrem, odstawić na chwilę w ciepłe miejsce. Mąkę posiekać z masłem, dodać pozostałe składniki i drożdże, wyrobić gładkie, jednolite ciasto.


Na maśle delikatnie zezłocić cebulkę, dodać posiekany czosnek. Po chwili do cebuli dodać zamrożony szpinak. Smażyć do momentu aż liście całkiem się rozmrożą i nadmiar wody odparuje. Szpinak odstawić na chwilkę do ostygnięcia, dodać sery, jajka i wymieszać, doprawić.
Ciastem wyłożyć formę ( zostawić kawałek ciasta), napełnić farszem i wykonać dekorację z części ciasta np. kratkę.


Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 45 minut. Upieczone posypać lubczykiem.



2 komentarze:

  1. Twoja tarta wygląda obłędnie ! Ta kratka u góry ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Jest bardzo prosta w wykonaniu. Fajnie wygląda na ciastach z owocami. Polecam

      Usuń