piątek, 9 sierpnia 2013

Zdrowe frytki

Moje dzieci nie jedzą fastfoodów i śmieciowego jedzenia. Każdy jednak ma ochotę zjeść frytki od czasu do czasu. Takie jak dzisiaj proponuję można śmiało zjadać bo nie są smażone ale pieczone z niewielką ilością oliwy. Pomysł zaczerpnięty z tv (nazwy programu nie pamiętam). W ten sam sposób można przygotowywać frytki z różnych warzyw a nie tylko ziemniaków (marchew, pietruszka, seler itp). Ja podałam frytki z dodatkiem chłodnika z ogórka i kefiru. Polecam


Składniki:
ziemniaki
jajko
oliwa
sól, pieprz, czosnek, ulubione ziołowe przyprawy
świeży górek
jogurt naturalny lub kefir
świeży koper

Ziemniaki pokroić w słupki, obtoczyć dokładnie w rozmąconym jajku z dodatkiem przypraw. Frytki poukładać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, skropić oliwą i wstawić do nagrzanego do 200stopni piekarnika na około 20 minut.
Ogórek obrać, zetrzeć na tarce o grubych oczkach, wymieszać z kefirem, doprawić dodać koperek.


1 komentarz:

  1. Świetny zestaw, wprawdzie akurat nie miałam ogórka, ale zastąpiłam pomiodorkiem - fryteczki palce lizać, chrupiące i... miękkie:-)

    OdpowiedzUsuń