niedziela, 18 sierpnia 2013

Tort marchewkowy z kremem śmietanowym

Nadszedł tortowy weekend. Okazji do pieczenia mam mnóstwo- imieniny cioci, babci, dziadka, drugiej cioci. Postanowiłam zamiast kwiatka podarować solenizantom torty. Tym razem zamiast tradycyjnych blatów biszkoptowych wykorzystałam ciasto marchewkowe. Zależało mi na dość delikatnym kremie więc do przełożenia tortu użyłam bitej śmietany. Dekoracja wykonana jest z kremu budyniowego waniliowego a różyczki  z lukru plastycznego. Mam nadzieję, że takie słodkie prezenty się spodobają. 


Ciasto marchewkowe (tortownica o średnicy 20cm): 
2 szklanki startej na grubych oczkach marchewki
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
4 jajka
szczypta soli
3/4 szklanki oleju

Marchewkę obrać, zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Wrzucić do miski wszystkie składniki.


Wymieszać dokładnie wszystkie składniki.


Wyłożyć na blachę do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 40 minut. Piec do suchego patyczka, ostudzić. Po wystudzeniu przekroić na 3 części.

Krem śmietanowy:
śmietanka 30% 500ml
ser mascarpone 100g
cukier puder 2 łyżki
żelatyna 2 łyżeczki

Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie, upłynnić na parze wodnej lub w mikrofali uważając aby się nie zagotowała. Śmietankę ubić na szitywno, dodać serek i cukier, żelatynę, zmiksować. Podzielić krem na dwie części, przełożyć biszkopt.

Krem waniliowy do dekoracji:
mleko 1szkl
mąka pszenna 2 łyżki
żółtko 1szt
laska wanilii lub cukier waniliowy
cukier 4 łyżki
masło 150g

W niewielkiej ilości mleka rozprowadzić mąkę z żółtkiem. Resztę mleka zagotować z laską wanilii i cukrem (oczywiście laskę wanilii przekroić wzdłuż, wydrążyć ziarenka i wszystko razem z mlekiem zagotować), dodać zawiesinę z mąki i żółtka, ugotować budyń, ostudzić. Masło utrzeć na puch, dodawać stopniowo zimny budyń. Powstałym kremem udekorować tort.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz