poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Zupa gulaszowa

Dziś mam mnóstwo zajęć.. Zakupy, sprzątanie, wizyta w przychodni.. Postanowiłam więc zrobić jakieś danie jednogarnkowe. Padło na zupę gulaszową, ulubioną  mojego męża. Już dawno prosił o taki obiad. Dodatkowo od jakiegoś czasu nosiłam się z zamiarem wykorzystania papryki chilli w strąkach i pomidorów instant od Przypraw Ani. Wydaje mi się, że do tego dania pasują wręcz idealnie.


Składniki:
łopatka wieprzowa 500g
cebula 1szt
papryka czerwona 1szt
papryka żółta 1szt
czosnek 2-3 ząbki
marchew 2szt
pietruszka 1szt
ziemniaki 5szt
papryka chilli strąk Przyprawy Ani
czubrica bułgarska Przyprawy Ani
pomidory instant Przyprawy Ani
majeranek
sól
czerwone wino 1 szkl
oliwa


 
Paprykę, cebulę i mięso pokroić w kostkę, marchew i pietruszkę w plasterki. Warzywa oprócz ziemniaków, obsmażyć na oliwie, wyjąć do miski. Ziemniaki pokrojone w kostkę dodać do zupy pod koniec gotowania.


Na tym samym tłuszczu zrumienić mięso, podlać winem i poczekać chwilkę aż alkohol odparuje. Połączyć składniki, podlać wodą i dusić do miękkości, dodać przyprawy. Ja użyłam soli, pomidorów instant, czubricy i papryczki chilli. Z papryczką oczywiście przesadziłam.


Dałam malutki kawałek ale on okazał się mieć wielką moc. To tylko potwierdza fakt, że przyprawy, które mam przyjemność testować są naprawdę dobrej jakości. Pomidory instant są rewelacyjne. Nadają niepowtarzalny, słodkawy smak pomidorowy - są dużo lepsze do tego dania niż pomidory z puszki czy koncentrat. Polecam zdecydowanie taki zestaw przypraw do tego dania.


A zupa wyszła mi pyszna. Dietowo jest w miarę zgodna z zasadami. Nie powinnam jeść wieprzowiny więc to jest jedyne odstępstwo od diety. Zjadłam miseczkę zupy w towarzystwie bułki domowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz