piątek, 12 kwietnia 2013

Bułeczki śniadaniowe z otrębami i słonecznikiem

Zatęskniłam za smakiem świeżego pieczywa i postanowiłam upiec bułeczki. Właściwie to nie mam jakiegoś ulubionego przepisu. Często piekę bułki po prostu z tego co mam w spiżarni. Dzisiaj wersja z otrębami i słonecznikiem.


Składniki:
mąka pszenna 2 szkl
otręby pszenne lub żytnie 1 szkl
jajko 1szt
drożdże 15g
mleko 1 szkl
cukier 1 łyżeczka
sól 1 łyżeczka
masło lub olej 1 łyżka
słonecznik

Mąkę, otręby i sól wymieszać w misce. Z mleka, drożdży, cukru, roztopionego masła, 3 łyżek mąki i jajka przygotować rozczyn. Poczekać aż troszkę podrośnie i dodać do mąki, wyrobić gładkie ciasto, odstawić do wyrośnięcia.


Kiedy podwoi swoją objętość ciasto przemieszać by pozbyć się nadmiaru gazów powstałych podczas fermentacji. Odczekać aż ciasto ponownie podrośnie. Formować niewielkie bułeczki.


Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować wodą lub mlekiem i posypać słonecznikiem.


Wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 stopni na około 15- 20 minut.






1 komentarz:

  1. Takie bułeczki to coś dla mnie, koniecznie muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń