poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Kurczak w musztardowym sosie z gorczycą

Długo zastanawiałam się jakby tu spożytkować gorczycę białą mieloną, którą dostałam do testowania od Przypraw Ani. Przypomniało mi się, że w mojej książce "30minut w kuchni" J. Olivera coś tam chyba było. No było... i to jak... Wersja Jamiego jest oczywiście lepsza. Ja z powodu braku niektórych składników musiałam troszkę poeksperymentować. Danie było przepyszne. Porcję mięsa zjadłam z makaronem szpinakowym i surówką z kapusty pekińskiej. Pycha


Składniki na 2 porcje:
filet z kurczaka 2szt
gorczyca Artemida 2 łyżeczki
gałązki rozmarynu 2szt
sól, pieprz
musztarda 1 łyżka
śmietana 1/2 szklanki (w mojej wersji oczywiście jogurt zamiast śmietany)
oliwa z oliwek 2 łyżki
czosnek granulowany lub świeży 2 ząbki


Piersi z kurczaka oprószyć solą, pieprzem i gorczycą.


Posypać drobno posiekanym rozmarynem.
Mięso obsmażyć na rozgrzanej oliwie.


Kiedy będą już gotowe ściągnąć z patelni. Na patelnię wlać odrobinę wody. Kiedy woda z przyprawami z patelni się zagotuje należy wyłączyć gaz. Dodać śmietanę lub jogurt, musztardę i czosnek, doprawić do smaku.


Ja zjadłam porcję mięsa z makaronem szpinakowym (50g ważony przed gotowaniem) i surówką z kapusty pekińskiej.

Składniki:
kapusta pekińska 1/4 główki
papryka czerwona 1szt
marchew 1szt
cebula 1 szt
pęczek natki pietruszki 1/2szt
sól, pieprz
sos: musztarda, oliwa i sok z cytryny w różnym proporcjach


 Wszystkie warzywa poszatkować lub posiekać, wymieszać z sosem i gotowe. 


Ależ to było pyszne. A w dodatku w 100% zgodne z dietą.


A tutaj garść informacji ze strony producenta o tej niesamowitej przyprawie, którą zdecydowanie polecam do wykonania powyższego dania.




Zastosowanie:
Gorczyca jest przede wszystkim głównym składnikiem musztardy. Musztardy są wspaniałym dodatkiem do kiełbas, tłustych mięs, gotowanych ryb, gorących i zimnych sosów oraz potraw z jaj. Ponadto nasiona gorczycy czarnej jak również i białej stosowane są do przyprawiania marynat, wędlin, maseł ziołowych, majonezów, surówek. Świetnie nadają się również do kwaszonych i konserwowanych ogórków i innych warzyw z octem.

Właściwości:
Gorczyce zawierają olejki lotne, glikozydy, tłuszcze, białka, sole mineralne. Nasiona te stosowane są w chorobach przewodu pokarmowego, jako lek tak zwany śluzowy, czyli powlekający, przeciwzapalny, przeczyszczający. Wyciąg z gorczycy podaje się przy chorobach przewodu pokarmowego, takich jak przewlekłe stany zapalne żołądka i jelit, zaburzenia trawienia, zaparcia, choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy. Zewnętrznie zalecane są przy zapaleniu migdałków i gardła (do płukania).

Waga: 50 g.


2 komentarze:

  1. ale cudeńko!
    wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie wygląda :)

    Zapraszam do siebie na konkurs

    więcej info: http://gotujebochce.blogspot.com/2013/04/konkurs-na-100-tys-wyswietlen-zestaw.html

    OdpowiedzUsuń