piątek, 5 kwietnia 2013

Ratatouille po Nawojowsku

Udało mi się wczoraj zasiąść na chwilę przed tv i w dodatku trafić na "15 minut w kuchni" Jamiego Olivera, którego po prostu uwielbiam. Zaczarowało mnie przyrządzone przez niego ratatouille. Nie miałam w domu niestety wszystkich składników żeby wykonać to danie zgodnie z przepisem więc zrobiłam je z tego co było. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma haha. Wyszło pyszne, genialne, świeże, warzywne, zdrowe... Nawet nie wiem jak mam je opisać. Po prostu musicie je zrobić.


Składniki
cukinia 2szt
papryka czerwona 2szt
cebula czerwona 1szt
papryczka chili 1szt
oliwa do smażenia
pomidory z puszki lub świeże
sól, pieprz
czosnek 2 ząbki
świeża bazylia
ocet balsamiczny 1 łyżka


Przygotować warzywa. Pokroić cukinię, czosnek, paprykę, papryczkę.


Cukinię przekroić na pół i zrumienić na rozgrzanej, suchej patelni grillowej. Pokroić.


W rondlu rozgrzać oliwę, wrzucić cebulę pokrojoną w dużą kostkę. Po chwili dodać paprykę, czosnek, papryczkę. Po kilku minutach wrzucić pokrojoną cukinię.


Dodać ocet balsamiczny, pomidory i dusić aż warzywa zmiękną. Doprawić solą, odrobiną suszonej bazylii.Na końcu wrzucić listki bazylii świeżej.


Ja zjadłam te pyszności z łyżką jogurtu naturalnego i grzankami. Danie obficie posypałam świeżą bazylią i natką pietruszki.


2 komentarze:

  1. Ja to się chyba na obiad do ciebie wprosić muszę..tak to smakowicie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko zawsze coś w garnku się dla Ciebie znajdzie. Zapraszam...

      Usuń