wtorek, 30 kwietnia 2013

Razowe Miśki

Planujemy wycieczkę z maluchami w ten zbliżający się długi weekend więc czas spakować do plecaczka prowiant. Pomyślałam o misiach wykorzystując pożyczoną od sąsiadki foremkę. Pomysł wydawał mi się na tyle dobry, że szybko uklepałam biszkopt maderski z mąki razowej i przystąpiłam do pracy. Niestety efekt finalny nie do końca  mnie zadowala bo ciasteczka za długo przetrzymałam w piekarniku i brązowe łapki praktycznie zlały się z resztą słodkiego misiowego ciałka. Smakują jednak świetnie i myślę, że będą stanowić fajną przekąskę podczas naszych majowych wypraw.


Składniki:
masło 130g
mąka razowa 1/2 szkl
mąka zwykłą 1/4 szkl
cukier 1/2 szkl
2 jajka
szczypta soli
proszek do pieczenia 1 łyżeczka
łyżka aromatu waniliowego (ja mam domowy z laski wanilii i alkoholu)
łyżka kakao

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Masło utrzeć z cukrem. Do masy dodać jajka i resztę składników, zamieszać. Odłożyć kilka łyżek ciasta i dodać do nich kakao.



Blaszkę wysmarować masłem. Nakładać z worka cukierniczego kakaowe łapki, noski itp a potem wypełnić resztę misia białym ciastem.



Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180stopni na około 20 minut.

1 komentarz: