sobota, 6 kwietnia 2013

Ciasto marchewkowo- buraczane

Wielokrotnie piekłam ciasto marchewkowe. Pierwszy raz jadłam je w wykonaniu mojej siostry. Potem doszło ciasto cukiniowe, dyniowe więc czemu by nie zrobić buraczkowego. A raczej marchewkowego z dodatkiem buraków. Przepis jest banalny, składniki zaskakujące a efekt całkiem przyjemny. Szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolona z efektu. Ciasto jest wilgotne, pyszne, wyczuwalny jest delikatny posmak buraków ale jak ktoś nie wie z czego jest ciacho upieczone, to się raczej nie domyśli. Polecam


Składniki:
tarte buraki 1 szkl
tarta marchew 1szkl
mąka 2 szkl
cukier 1,2 szkl
olej 1 szkl
jaja 4szt
aromat waniliowy
sól 1/2 łyżeczki i szczypta (do piany)
proszek do pieczenia 2 łyżeczki
migdały lub orzechy 1/2 szkl
sok z jednej pomarańczy
skórka z pomarańczy 1 łyżka

Żółtka, cukier, olej i olejek wymieszać w misce.


Dodać starte buraki i marchew, sok i skórkę z pomarańczy.


Wsypać przesianą z proszkiem do pieczenia i solą mąkę, wymieszać dokładnie ciasto, dodać migdały.


Ubić białka na sztywno ze szczyptą soli i połączyć delikatnie z ciastem.


Ciasto przełożyć do formy wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą.
Przyznacie sami, że widok takiego różowego ciasta jest dość zaskakujący i mało apetyczny. Pełna obaw wstawiłam ciacho do piekarnika  nagrzanego do 180stopni na około 1 godzinę.


 Efekt był jednak świetny. Ciasto jest przepyszne. Brakowało mi tylko troszkę czegoś kwaskowatego więc  na wierzchu pojawiła się domowa "galaretka" pomarańczowa.

Składniki:
sok z 2 pomarańczy
żelatyna 2 łyżeczki
cukier do smaku
cząstki pomarańczy

Sok podgrzać, rozpuścić żelatynę, wrzucić pokrojone cząstki pomarańczy. Jak zacznie tężeć wyłożyć na ciasto.

Ciasto z gatunku tych co to się pojawiać w przyszłości będą.

2 komentarze:

  1. Szkoda że nie zostaje takie różowe:)
    naprawdę zaskakujące, muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam już ciasto i z marchewką, i z burakami, ale z jednym i drugim - nigdy. Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń