piątek, 12 kwietnia 2013

Pasta twarogowa z olejem lnianym

O ogromnych walorach tego oleju wiedziałam już dawno. Ma niesamowite właściwości zdrowotne, zawiera mnóstwo kwasów omega-3, które są dla naszego organizmu niezbędne. Może wspomagać redukcję tkanki tłuszczowej oraz hamować powstawanie nowej. Wpływa korzystnie na odtłuszczanie wątroby. Poprawia kondycję włosów, skóry i paznokci, wpływa korzystnie na działanie układu nerwowego... O jego właściwościach można by długo pisać. Osobiście dziwi mnie fakt, że lekarze i dietetycy zamiast namawiać do stosowania oleju lnianego zlecają zakup preparatów omega-3 w aptece. Nie wiem zupełnie dlaczego nie wykorzystywałam tego specyfiku w kuchni. Postanowiłam, że to zmienię. Zainspirował mnie pomysł znajomej moich rodziców na pastę twarogową z jego udziałem. Troszkę zmodyfikowałam ten przepis.


Składniki:
chudy biały twaróg 250g (klinek)
olej lniany 6 łyżek
szczypta soli
szczypta chilii i curry lub kurkumy
pieprz
opcjonalnie 3 łyżki jogurtu naturalnego

Wrzucić wszystkie składniki do malaksera lub użyć blendera. Utrzeć na jednolitą pastę. Podawać z posiekanymi ziołami (natka pietruszki, szczypior, lubczyk) lub kiełkami.


Ja na drugie śniadanie zjadłam bułeczkę z 30g tak przygotowanego serka i ogórkiem. Pycha i zgodnie z dietą.

1 komentarz:

  1. Widziałam podobny przepis w diecie dr Budwig, ta pasta ma wręcz lecznicze właściwości dzięki olejowi lnianemu, widziałam też inny przepis ale muszę go poszukać.

    OdpowiedzUsuń