wtorek, 23 kwietnia 2013

Dorsz w cukiniowej kopercie

Dzisiaj coś z rybą w roli głównej. Ryby jak wiadomo są sprzymierzeńcem w boju o zdrowie i szczupłą sylwetkę. O ich walorach prozdrowotnych można by długo pisać. Postanowiłam dzisiaj troszkę zaszaleć w kuchni. Do wykonania takiego dania zainspirował mnie pomysł mojej znajomej, która zawija rybę w plastry boczku. 


Składniki:
dorsz lub inna ryba 2 szt
cukinia 1szt
marchew 1 duża
przyprawa do ryb (ja stosuję Przyprawy Ani)
cytryna
sól
oliwa z oliwek 1 łyżeczka
koperek
ryż 1 woreczek
pieczarki kilka sztuk


Rybę moczyć 15 minut w solance (woda z solą), osuszyć, oprószyć ulubioną przyprawą, skropić sokiem z cytryny.
Cukinię i marchew obrać. Za pomocą obieraczki strugać z warzyw wstążki.


Rybę  z gałązką koperku owinąć w marchew i cukinię.


Należy zawinąć rybę dość ciasno.


 
Posmarować wierzch ryby oliwą i lekko podsmażyć na patelni, wstawić do piekarnika na około 10-15 minut.


Resztki warzyw posiekać, poddusić z pieczarkami. Ryż ugotować.



Taki posiłek był w 100% zgodny z założeniami mojej diety. Dostarczył mi 120g produktu białkowego czyli ryby oraz odpowiednią ilość węglowodanów w postaci ryżu a dodatek warzyw oczywiście wzbogacił danie.

3 komentarze:

  1. Fantastyczny pomysł, żeby tak zawinąć rybę. I ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapitalny pomysl! Na pewno wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Beatko! Pomysł rewelacyjny! :D Taki prosty a nigdy nie przyszło mi do głowy! :) Super!

    OdpowiedzUsuń