wtorek, 16 kwietnia 2013

Kluski na parze z sosem drobiowo- warzywnym z okazji 100 posta

Pyszny obiadek. Chyba mój ulubiony. Ja z racji diety musiałam z niego zrezygnować. Trudno... Moja córeczka natomiast zajada się właśnie tymi pysznościami. Kluski na parze jak zawsze wychodzą z tego przepisu świetne i idealnie komponują się z drobiową potrawką. Polecam


Składniki na kluski:
mąka pszenna 250g
jajko 1szt
drożdże 15g
mleko 1/2 szkl
szczypta soli i cukru
łyżka oleju

Mąkę wymieszać z solą w misce. W garnuszku podgrzać mleko, dodać drożdże, cukier, jajko i olej. Wymieszać i połączyć z mąką.


Wyrobić gładkie ciasto.


Odstawić do wyrośnięcia. Kiedy podwoi swoją objętość uformować okrągłe bułeczki.


Ugotować na parze (trwa to około 10-15 minut).


Składniki na gulasz drobiowo - warzywny:
pierś z kurczaka 2szt
marchew 1szt
pietruszka 1szt
olej 1 łyżka
przyprawy: sól, pieprz, świeży rozmaryn, ulubione zioła ( u mnie zioła zamiast soli Artemidy)
śmietana 2 łyżki
mąka 1 łyżka
koperek


Kurczaka pokroić w kosteczkę, oprószyć przyprawami, usmażyć na patelni w obecności świeżych gałązek rozmarynu.

Pod koniec smażenia dodać warzywa pokrojone w słupki. Podsmażyć chwilkę, podlać wodą i dusić do miękkości.


Z mąki i śmietany przygotować zawiesinę, zagęścić sos, posypać koperkiem.

5 komentarzy:

  1. Musze je wyprobowac,no ale tez nie dla mnie,bo ja tez na diecie:(ale corcia z pewnoscia bedzie nimi zachwycona.:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeciez to tylko kluski,takie szkodliwe sa????Ja jem chetnie i nawet nie mysle o diecie.Straszne wyzeczenia,nie warto.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie chodzi tylko o kluski ale o cały posiłek. Kluski z białej mąki podane z sosem na bazie śmietany do mojej diety raczej się nie zaliczają. Ale Ty jedz na zdrowie. Sama chętnie bym się podpięła pod taki obiadek.

      Usuń
  3. nie ma to jak domowe kluski! ;]

    OdpowiedzUsuń