niedziela, 14 kwietnia 2013

Domowe masło orzechowe

Przepisów na masło orzechowe jest mnóstwo. Z olejem, bez oleju, z samą solą, bez soli, z cukrem lub bez. Postanowiłam wykorzystać sprawdzony przepis, który dostałam od koleżanki. Jest banalny w wykonaniu a zachwyca niesamowitym smakiem. Ja do mojego masła zamiast oleju rzepakowego  dodałam lniany, którym się ostatnio zachwycam. Myślę, że odrobina takiego pysznego masełka nikomu nie zaszkodzi. Oczywiście jeśli ten ktoś nie przebywa akurat na diecie :(


Składniki:
orzechy ziemne 2 szklanki
cukier puder lub stewia według uznania (około 2-3 łyżeczek wystarczy)
sól 1 łyżeczka
olej lniany 2-3 łyżki

Orzechy warto podprażyć na suchej patelni. Prażenie wydobywa ich smak i aromat. Wszystkie składniki umieścić w malakserze i zmiksować do uzyskania konsystencji jaka Wam najbardziej odpowiada. Moi domownicy lubię gładki, lepki krem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz