piątek, 19 kwietnia 2013

Placki marchewkowe na obiad

Moi domownicy uwielbiają placki ziemniaczane. Stwierdziłam więc, że może by je jakoś zmodyfikować z okazji piątku i zalegającej w lodówce sporej ilości marchewki. No i udało się. Wyszły przepyszne placuszki. Polecam zdecydowanie dla wszystkich niejadków. 


Składniki:
300 g marchewki
200g ziemniaków
2 jajka
cebula 1szt
szynka kilka plasterków (u mnie 2)
garść startego sera żółtego
garść pestek słonecznika lub dyni
mąka 2-3 łyżki
przyprawy: sól, pieprz, zioła zamiast soli Artemidy
olej do smażenia
 

Warzywa obrać, zetrzeć na tarce. Cebulę i szynkę posiekać w drobną kosteczkę.


Dodać pozostałe składniki, wyrobić jednolite ciasto.


Smażyć placki na rozgrzanym tłuszczu. Wyłożyć na ręcznik papierowy aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Podawać ze śmietaną lub surówką. Pycha.


Ten obiad nie do końca zgadzał się to z wytycznymi od dietetyczki. Ja swoje placki usmażyłam bez tłuszczu i zjadłam z sosem z sera homogenizowanego, jogurtu, szczypiorku, czosnku i rzodkiewki by troszkę podnieść zawartość białka.

2 komentarze:

  1. Z marchewką? Dobry pomysł, im więcej witamin, tym lepiej, a i smak na pewno ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń