poniedziałek, 8 kwietnia 2013

DIETA Zupa z czerwonej soczewicy i warzyw

Od dawna przymierzałam się do tego by ją zrobić. Zieloną soczewicę bardzo lubię i często używam w swojej kuchni ale z czerwoną jej odmianą pierwszy raz miałam styczność. Wczoraj zakupiłam więc te czerwone ziarenka i ugotowałam zupę według przepisu umieszczonego na opakowaniu przez producenta (oczywiście troszkę ją zmodyfikowałam). Jako, że jestem na diecie ta potrawa wydała mi się idealna. Dostarcza sporej ilości białka, dodatek warzyw jest taki jak lubię, czyli duży... Z porcją węglowodanów stanowi idealny posiłek. Ja zjadłam ją na drugie śniadanie. Zdecydowanie polecam.



Składniki:
soczewica czerwona 1,5 szklanki
marchew 3 szt
seler 1/4 szt
cebula 2 szt
czosnek 2 ząbki
koncentrat pomidorowy 2 łyżki
przyprawa do rosołu Przyprawy Ani vel Artemida
majeranek
olej lub oliwa 2 łyżki


Soczewicę gotować we wrzącej  wodzie z przyprawą do rosołu około 30minut. Warzywa zetrzeć na tarce o grubych oczkach, cebulę pokroić w kostkę, czosnek posiekać. Na oliwie lub oleju podsmażyć chwilkę cebulę, dodać starte warzywa i czosnek, poddusić aż zmiękną.


Do soczewicy dodać przecier pomidorowy, majeranek i warzywa. Gotować jeszcze 10 minut. Doprawić do smaku, posypać natką pietruszki. Pyszna z kleksem jogurtu naturalnego.

Przyprawa do rosołu
Od razu informuję, że nie jest to żadna mieszanka glutaminianem sodu obfitująca. Ta pochodzi z mojego ulubionego sklepu internetowego z przyprawami. Dzięki uprzejmości właścicielki firmy Przyprawy Ani, którą serdecznie pozdrawiam, mogę oficjalnie informować Was o jej stosowaniu. Przyprawy nie zawierają żadnej chemii a ich niepowtarzalny smak pochodzi ze świetnie skomponowanych warzyw i ziół. Przyprawy Ani kupuję od dłuższego czasu i szczerze powiem, że już nie wyobrażam sobie używać innych. Ale o tym w osobnym poście.


3 komentarze:

  1. Bardzo lubię zupę z soczewicy. Może być czerwona lub zielona, zawsze pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj robiłam z zielonej ale ta jest genialna. A przepisów na nią mnóstwo... Trzeba je wszystkie teraz wypróbować :). Pozdrawiam

      Usuń
  2. mniam!
    przepis do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń