wtorek, 2 kwietnia 2013

Wytrawne ciasteczka owsiane z ziarnami i serek ziołowy

Na pomysł upieczenia takich ciastek wpadłam przypadkiem. Stwierdziłam, że z płatków owsianych da się zrobić mnóstwo pysznych rzeczy więc czemu by nie takie śniadaniowe ciacha. Mają tą niewątpliwą zaletę, że nie dość że są pełne wartościowych składników to jeszcze bez problemu można je zabrać ze sobą do pracy czy na uczelnię. Robi się je błyskawicznie a pieką się zaledwie kilkanaście minut. Podałam je z pysznym ziołowym serkiem ale będą też świetnie smakować z dżemem, wędliną czy dowolną pastą. Polecam.


Składniki na ciasteczka (6szt):
płatki owsiane błyskawiczne 1/2 szklanki
mąka zwykła pszenna 3 łyżki
jajko 1szt
masło 1 łyżka
siemię lniane 1 łyżka
ziarna słonecznika 2 łyżki
sól szczypta
posiekane zioła (natka pietruszki, lubczyk, szczypiorek)

Włączyć piekarnik. Z podanych składników zarobić w misce ciasto. Wyłożyć do formy cienką warstwę ciasta. Ja użyłam silikonowej foremki na muffinki.


Ciasteczka piec około 15 minut w temperaturze 180 stopni.

Serek ziołowy:
ser biały 100g
jogurt naturalny 1 łyżka
rzeżucha (3-4 łyżki drobno posiekanej)
szczypiorek 1/3 pęczka
sól, pieprz
olej lniany 1 łyżka

Składniki wymieszać, utrzeć na jednolitą, gładką pastę.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz