sobota, 24 stycznia 2015

Domowe batoniki energetyczne

Przepisów na domowe batoniki jest mnóstwo. Ostatnio zainteresowałam się tym tematem i postanowiłam zrobić je sama. Wykorzystałam wskazówki koleżanek "po fachu", coś dodałam, czegoś ujęłam i upiekłam. Proste w wykonaniu batoniki energetyczne. Polecam



Składniki: 
400 g samych płatków owsianych lub mieszaniny płatków owsianych, otrębów, amarantusa, ryżowych 
50 g wiórków kokosa
80 g różnych orzechów ( u mnie włoskie, laskowe, migdały)
40 g ziaren słonecznika 

40 g brązowego cukru
70 g masła
150 - 200ml miodu
cynamon, skórka pomarańczowa itp.
 

Sposób wykonania:
Płatki łączymy z orzechami i słonecznikiem. Wysypujemy na patelnię i prażymy kilka minut, przesypujemy do miski i dodajemy resztę składników suchych.W garnku łączymy miód, masło i cukier, gotujemy około 2 minuty.  Gorącą masą zalewamy płatki z dodatkami i dokładnie mieszamy. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy na nią masę. Moczymy ręce w wodzie, mocno dociskamy i wyrównujemy powierzchnię. Formę wstawiamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i pieczemy około 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika masę odstawiamy do ostygnięcia. Ostrym nożem kroimy masę na niewielkie batoniki. 




4 komentarze:

  1. Muszą być pyszne! Ja robię inne ale te zapisuje do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie batoniki, zazwyczaj kupuję, ale wiadomo to co zrobimy same jest zawsze najlepsze;) Pozdrawiam z Nowego Sącza;)

    OdpowiedzUsuń