poniedziałek, 23 grudnia 2013

Pierniczki

Nie ma lepszego sposobu na przygotowanie świąt od pieczenia z dziećmi pierniczków. Wszyscy zadowoleni, oprószeni mąką wykrawają, wałkują, malują :). Polecam prosty przepis na pierniczki, które zawsze świetnie smakują.


Składniki:
mąka pszenna 300g
mąka żytnia razowa 100g (niekoniecznie)
jaja 2szt
cukier puder 130g
masło 100g
miód 100g
przyprawa do piernika 1szt
soda 1 łyżeczka

Masło rozpuścić z miodem i przyprawą do piernika, wystudzić. Wymieszać wszystkie składniki, zagnieść ciasto. Wstawić do lodówki na minimum godzinę (ja zarobiłam rano a piekłam wieczorem). Ciasto wałkować na grubość około 3 mm, wykrawać różne kształty. 
Pierniczki piec około 8-10 minut w temperaturze 180stopni.
Dekorować w dowolny sposób (ja użyłam tradycyjnego lukru królewskiego i kolorowych pisaków cukrowych)


1 komentarz:

  1. Cześć Beatko! Wpadłam zobaczyć co dobrego pitrasisz! :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń