poniedziałek, 4 listopada 2013

Szarlotka po mojemu

Wiadomo, że najlepszą szarlotkę na świecie robi moja teściowa. Niby mam ten sam przepis i robię dokładnie to samo a jednak nigdy nie wychodzi tak pyszna. Ciekawe gdzie tkwi sekret.... Moje dzisiejsze ciasto z jabłkami też jest pyszne. Na odmianę nie smażyłam jabłek tylko pokroiłam je w plastry.


Składniki:
mąka krupczatka lub zwykła 300g
masło 200g
cukier puder 150g
żółtka 3szt
szczypta soli
jabłka 1,5 kg
cynamon, cukier

Mąkę i cukier posiekać z masłem. Dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto. Schłodzić około godziny w lodówce. Podzielić na pół. Jedną część ciasta rozwałkować i ponakłuwać widelcem.


Wyłożyć pokrojone w drobne plasterki jabłka, dodać cukier i cynamon.


Ja swoje jabłka oprószyłam jeszcze grysikiem bo były bardzo soczyste. Na jabłka zetrzeć pozostałą część ciasta.


Piec około 40 minut w temperaturze 180 stopni.

2 komentarze: