poniedziałek, 15 lipca 2013

Pierogi z kurczakiem i szpinakiem

Zdecydowanie najlepsze pierogi ze szpinakiem jakie jadłam. To przepis mojej siostry. Przyznam szczerze, że pierogi w jej wykonaniu smakują lepiej niż moje. Są pyszne, warzywne, takie jak lubię. Polecam


Ciasto:
mąka pszenna 1/2 kg
jajko 1szt
woda około szklanki (letnia)
masło 1 łyżka (stopione)
Z podanych składników zarobić ciasto, przykryć ściereczką  i odstawić na minimum 20minut.


Składniki na nadzienie:
pierś z kurczaka 2szt
szpinak mrożony lub świeży około 300g
ser feta 1/2 opakowania
sól, pieprz, przyprawa do kurczaka
olej 1 łyżka

Kurczaka pokroić w kostkę, oprószyć przyprawami i usmażyć na niewielkiej ilości oleju, wyłożyć do miseczki. Na pozostały tłuszcz wrzucić szpinak, przesmażyć go do momentu aż dobrze odparuje. Wymieszać szpinak z kurczakiem i serem feta.


Nadzienie doprawić czosnkiem, pieprzem i ewentualnie niewielką ilością soli. Formować pierogi, układać na desce oprószonej mąką.



Gotować we wrzącej osolonej wodzie. Podawać z dodatkiem masła i świeżego szczypiorku.



5 komentarzy:

  1. dzisiaj miałam na obiad dokładnie takie same tylko jeszcze z serowym sosem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię pierogi ze szpinakiem, ale z dodatkiem kurczaka jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Uważam, że kurczak idealnie tu pasuje. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Super przepis! Robię dzisiaj na obiad :)

    OdpowiedzUsuń