poniedziałek, 8 lipca 2013

Ciasto cukiniowe

Mój sobotni wypiek. Wieczorem stwierdziłam, że jednak wypada coś na niedzielę upiec a że zapas cukinii był spory to padło na to ciasto. Jest bardzo podobne do marchewkowego. Robi się je bardzo szybko i zawsze wychodzi przepyszne i puszyste. Świetnie się przechowuje i długo zatrzymuje świeżość. Zapakowałam sporą część ciasta na wczorajszą wyprawę w Dolinę Kościeliską i świetnie się sprawdziło jako przekąska na trasie. Polecam


Składniki:
mąka 3szkl
cukier 1 szkl
jaja 3szt
cukinia tarta na grubych oczkach 2 szkl
olej 3/4 szkl
proszek do pieczenia 1,5 łyżeczki
szczypta sody
szczypta soli
cynamon 1 łyżka
mleko 3-4 łyżki

Wszystkie składniki wymieszać w misce, wyłożyć ciasto do formy. Piec w temperaturze 180stopni około 40 minut.


A na wycieczce było pięknie mimo sporego zachmurzenia. Zresztą zobaczcie sami


8 komentarzy:

  1. Kiedyś robiłam ale wyszedł mi zakalec... Zazdroszczę i gratuluję udanego wypieku :) A gór Ci zazdroszczę ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie robiłam nigdy ciasta z cukinii. Bardzo ładnie i zachęcająco wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda bardzo ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. mogłabyś proszę nieco dokładniej opisać wykonanie ciasta? właśnie żeby uniknąć zakalca przez jakiś głupi błąd;) w sensie kolejność dodawania składników, mieszać łychą czy miksować itp;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jotel. Kolejność składników nie ma większego znaczenia, ale najlepiej wymieszać wszystkie składniki suche i do nich dodać mokre (olej, jaja, mleko), na końcu dodać cukinię. Nie ma potrzeby używania miksera, wystarczy łyżka.

      Usuń
  5. no i na jaką blachę jest ten przepis?;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proporcja na standardową, kwadratową blachę o boku 24cm. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziękuję pięknie;)

      Usuń