poniedziałek, 29 lipca 2013

Upalny obiad - naleśniki razowe na słodko lub słono

Ależ gorąco... Cały dzień żar leje się z nieba a w cieniu i tak temperatura jest zatrważająca. Kiedy zapytałam dzieci co zjadłyby w taki upał odpowiedziały, że naleśniki. No cóż... Poszłam grzecznie do kuchni i nasmażyłam stosik razowych, zdrowych placuszków. Dzieciaki pochłonęły je z serem i borówkami na słodko a ja dla siebie zrobiłam ruloniki ze szpinakiem. Uwielbiam...



Składniki na naleśniki:
mąka razowa 1 szkl
mąka pszenna 1/2 szkl
mleko 1/2 szkl
woda 1/2 szkl
szczypta soli
jaja 2szt

Składniki ciasta wymieszać dokładnie, wstawić na 30 minut do lodówki. Smażyć cienkie naleśniki na patelni bez tłuszczu.

Nadzienie serowe:
ser biały homogenizowany
stewia do smaku
cukier waniliowy
borówki amerykańskie

Ser wymieszać ze stewią lub cukrem i cukrem waniliowym. Naleśniki smarować 2 łyżkami sera i zawijać z borówkami.

 

Nadzienie szpinakowe:
szpinak mrożony brykiet 100g
ser biały homogenizowany 2 łyżki
sól, czosnek granulowany
masło 1 łyżeczka

Na maśle smażyć szpinak do momentu aż wyraźnie odparuje, przełożyć do miseczki. Doprawić czosnkiem i solą, połączyć z serkiem.

3 komentarze:

  1. świetne:) też sobie takie robię na śniadanie najczęściej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbowac przepisu na ciasto,nie robiłam naleśników z mąką razową.

    OdpowiedzUsuń
  3. naleśniki czy na słodko czy na wytrawnie uwielbiam zawsze :) szczególnie z twarożkiem czy też szpinakiem i ricottą ;D

    OdpowiedzUsuń