piątek, 29 marca 2013

Pasztet wielkanocny z łopatki

Świąteczny stół bez pasztetu byłby dziwny... Przynajmniej według mnie i mojej rodziny. Zazwyczaj piekę dwa rodzaje pasztetów. Jeden z soczewicy (dodałam jakiś czas temu przepis) a drugi z mięsa. Tym razem upiekłam go z łopatki, ale można go przyrządzić z dowolnego mięsa. Jest bardzo smaczny, idealny z chrzanem na kanapce. Z podanej proporcji wyszły mi trzy foremki pasztetu.


Składniki:
łopatka lub karczek 1 kg
boczek wieprzowy wędzony 0,4kg
marchew 2szt
pietruszka 2szt
seler 1/4 szt
cebula 1szt
jaja 2szt
czerstwa bułka 1szt
bułka tarta
sól, pieprz
gałka muszkatołowa
liść laurowy, ziele angielskie



Mięso pokroić, ugotować z warzywami, boczkiem, liściem i zielem do miękkości. Wystudzić, zmielić dwukrotnie z częścią warzyw i bułką namoczoną w wywarze.


Doprawić solą, pieprzem, gałką muszkatołową, dokładnie wyrobić. Dodać jajka. Gdyby pasztet był zbyt zbity można dodać troszkę wywaru.
Masę wyłożyć do przygotowanych foremek.


 Piec 40-50 minut w temperaturze 180 stopni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz