sobota, 16 marca 2013

Ulubiony makaron Jasia i Marysi

Dzisiaj na prośbę mojego pierworodnego na obiad zrobiłam makaron. Miało być klasyczne spaghetti ale  ja jestem przemytnikiem warzyw w każdej postaci więc zmodyfikowałam przepis jak tylko się da żeby coś tam zdrowego dodać . Bazowałam na potrawie Jamiego Olivera. On robił podobne danie pod nazwą "Ulubiony makaron Jools". 


Składniki:
surowe kiełbaski drobiowe lub inne 400g
marchew 3szt
seler 1/4 średniej sztuki
pietruszka 1szt
cebula 1szt
czosnek 2ząbki
por 
papryczka chili 1szt (mała)
ocet balsamiczny 3 łyżki
oliwa 2łyżki
pomidory z puszki
oregano, bazylia
sól, pieprz
makaron 200g



Pora pokroić na półplasterki, papryczkę posiekać w drobną kostkę. Pozostałe warzywa, kiełbasę, czosnek zemleć w maszynce do mięsa o drobnych oczkach.


W rondlu rozgrzać oliwę, przesmażyć krótko pora i wrzucić pozostałe warzywa i kiełbasę. Smażyć kilka minut, dodać pomidory i dusić pod przykryciem. Pod koniec dodać ocet balsamiczny i przyprawy.


Wiem, że to zdjęcie zbyt zachęcająco nie wygląda ale uwierzcie mi, danie jest pyszne.
Podawać z makaronem lub cukinią. Świetnie się też nadaje do faszerowania ziemniaczków. Polecam
Chyba smakowało...






1 komentarz: