piątek, 8 marca 2013

Kotleciki z zielonego groszku

Pewnie większość z Was zastanawiała się rano co ugotować. Dziś piątek więc wypadałoby coś jarskiego. Moje dzieci uwielbiają zielone kotleciki. Sama nie pamiętam kiedy pierwszy raz je zrobiłam.... Jedno jest pewne- zawsze się udają a ja mam czyste sumienie jako gotująca mama, że przemyciłam do ich diety warzywa.


Składniki na 9 sztuk:
1 opakowanie mrożonego groszku
1 marchew
kawałeczek selera
1 cebule dymki
łyżka masła
1 jajko
świeży koperek,  szczypiorek
bułka tarta
sól, pieprz

Groszek wrzucić do osolonej wrzącej wody i ugotować do miękkości z odrobiną masła. Ostudzić. Uważajcie żeby groszek nie stracił zielonego kolorku. Na patelni zezłocić cebulę, dodać startą na grubych oczkach marchew i seler, chwilkę poddusić pod przykryciem. Warzywa zemleć, dodać jajko, przyprawy, zieleninę i niewielką ilość bułki tartej.



Uformować kotleciki, obtoczyć w bułce tartej i usmażyć, odsączyć z tłuszczu.


Polecam podawać z ulubioną surówką i puree z ziemniaków i selera.




1 komentarz:

  1. Beatko ..bardzo pomysłowe te kotleciki..sama bym je zjadła:P

    OdpowiedzUsuń