środa, 13 marca 2013

Ciasteczka grysikowe

Dzieciaki tęsknią za tatą, który jest w delegacji. Na poprawę nastroju wymyśliłam wspólnie pieczenie ciasteczek. A żeby nie było tak "pustokalorycznie" to padło na ciasteczka grysikowe ze stewią i domowym dżemem. Odkurzyłam ten przepis po dobrych kilku latach. Efekt... hmmm cała kuchnia w mące i dwie uradowane buzie.



Składniki na ciasteczek:
Kasza manna 120g
Mąka zwykła 120g
Cukier puder 100g (ja dodałam stewię w proszku do smaku)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Cukier waniliowy
Masło 50g
Jajko 1szt
Śmietana 1 łyżka
szczypta soli
Marmolada lub dżem
Mali pomocnicy do zarabiania ciasta i formowania ciasteczek sztuk 2 :)



Mąkę przesiać na stolnicę. Dodać resztę składników i szybko zagnieść ciasto, przykryć folią i wstawić na 30minut o lodówki.

Po tym czasie z ciasta formować kuleczki wielkości orzecha. W środku ciasteczka robić palcem wgłębienie i nałożyć niewielką ilość dżemu.


Piec w temp 180stopni około 20minut. Moje troszkę się "rozjechały" ale zapewniam Was, że nie wpływa to na ich smak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz