wtorek, 7 maja 2013

Pasta z ciecierzycy

Od dawna chciałam ją zrobić. Byłam bardzo ciekawa jak ona smakuje. Słyszałam wiele dobrego na jej temat. Jedno jest pewne- jest bardzo zdrowa. Ciecierzyca dostarcza mnóstwa białka i witamin. Jest bogata w składniki mineralne. Ja smak ciecierzycy bardzo lubię więc wreszcie zabrałam się do przygotowania humusu. Powiem Wam, że bardzo bardzo bardzo mi smakuje. Napewno zrobię ją jeszcze nie raz.


Składniki:
ciecierzyca surowa 100g
sezam 30g
oliwa z oliwek 1 łyżeczka
sok z cytryny
sól, pieprz
czosnek 2 ząbki


Ciecierzycę namoczyć w wodzie (około 12 godzin, najlepiej na noc). Ugotować do miękkości w osolonej wodzie w której się moczyła. Wystudzić (zostawić odrobinę wody z gotowania).
Sezam uprażyć na suchej patelni, wrzucić do malaksera. Dodać ciecierzycę, wyciśnięty czosnek, oliwę, sól, pieprz i sok z cytryny, zmiksować na pastę. Jeśli będzie zbyt sucha należy dodać troszkę wody z gotowania.
Podawać z pieczywem, macą, grzankami itp. Pycha


Ja zjadłam pastę z czosnkową grzanką i warzywami. Dietowo wzorowo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz