środa, 15 maja 2013

Ciasto z żurawiną

To chyba najłatwiejsze ciasto na świecie. Jedno z pierwszych jakie zrobiłam samodzielnie. Zazwyczaj robiłam je z jabłkami lub śliwkami. Dzisiaj postanowiłam zrobić je z owocami żurawiny, które bardzo lubię. Uważam, że idealnie tu pasują nadając kwaskowaty posmak.
 

Składniki:
mąka pszenna 1 szkl
proszek do pieczenia 1 łyżeczka
olej 1/2 szklanki
cukier 3/4 szklanki
sól szczypta
jajko 2szt
mleko 3 łyżki
owoce żurawiny 1/2 szkl

W misce wymieszać mąkę, sól, cukier i proszek do pieczenia. W drugiej misce wymieszać olej i jajka. Połączyć składniki. Powstałym ciastem napełnić małą tortownicę (u mnie o średnicy 18cm) a na wierzch wysypać owoce (ja użyłam mrożonych żurawin ale można dodać jakiekolwiek świeże lub mrożone).


Ciasto piec 45 minut w temperaturze 180 stopni.


Ja podałam ciasto z sosem waniliowym na bazie jogurtu naturalnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz