piątek, 31 maja 2013

Kotleciki z kaszy jęczmiennej i kiełbasy w ziołowej panierce

Nie lubię kiedy po grillowaniu zostaje mi kiełbasa... Zawsze muszę potem główkować co z nią zrobić. Ja nie jestem zwolennikiem dań z jej udziałem. Jeśli już kupuję kiełbasę to musi ona zawierać odpowiednią ilość mięsa i niewiele tłuszczu. Skoro jednak już jest to trzeba ją do czegoś wykorzystać. Wpadłam na pomysł zrobienia kotlecików z kaszy jęczmiennej z jej dodatkiem, obtoczonych w ziołowej panierce z płatków owsianych. 


Składniki:
kasza jęczmienna Kupiec 2 torebki
kiełbasa 300g
cebula 1szt
marchew 2 szt
pietruszka 1szt
czosnek 1 szt
jajko 1 szt
płatki owsiane 1 szklanka
mały pęczek kolendry, pietruszki i lubczyku
olej do smażenia


Płatki owsiane i zioła rozdrobnić w malakserze. 
Marchew i pietruszkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach, cebulę pokroić w kostkę. Na rozgrzanej patelni z niewielką ilością oleju podsmażyć cebulę, dodać marchew i pietruszkę.

Kaszę ugotować, zmielić z kiełbasą i warzywami, dodać jajko i przyprawy, wymieszać.


Jeśli masa okaże się zbyt luźna należy dodać troszkę płatków z ziołami lub 3 łyżki mąki. Formować niewielkie kotleciki, panierować.


Smażyć na złoty kolor. Podawać z ziemniakami i surówką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz