wtorek, 21 maja 2013

Gulasz mięsno- warzywny

Raz na jakiś czas sięgam po wieprzowinę. Wczoraj kupiłam ładną łopatkę i postanowiłam zrobić z niej gulasz wykorzystując posypkę do mięs, którą otrzymałam od Przypraw Ani. Moja wersja różni się od tradycyjnej. Ja do gulaszu dodaję świeże lub mrożone warzywa by wzbogacić nieco dietę dzieci. Zachęcam do takiego eksperymentowania. U mnie dziś gulasz w wersji z marchewką i kalafiorem z koperkową nutą.


Składniki:
łopatka wieprzowa 400g
cebula 1szt
marchew 2 szt
kalafior 1/2 szt
świeży koper
posypka do mięs
olej lub oliwa 2 łyżki


Mięso umyć, osuszyć i pokroić na niewielką kostkę. Na rozgrzany olej wrzucić mięso, oprószyć przyprawami i mocno zrumienić. Do mięsa dodać pokrojoną marchew i cebulę, chwilkę przesmażyć. Podlać wodą i dusić pod przykryciem do miękkości. Pod koniec duszenia dodać pokrojone różyczki kalafiora. Gulasz doprawić i ewentualnie zagęścić mąką ziemniaczaną lub pszenną. Ja preferuję mocno odparowany gulasz i wtedy nie muszę niczym go zagęszczać. Potrawę posypać koperkiem.

Przyprawa, której użyłam ma bogaty skład: papryka ostra, czosnek, cebula, oregano, bazylia, tymianek, majeranek, pieprz czarny. 
Uważam, że pasuje idealnie do duszonych mięs. Wyczuwalne są aromaty poszczególnych ziół wchodzących w skład tej mieszanki. Oczywiście nie zawiera w swoim składzie glutaminianu sodu ani innych paskudztw. Polecam

Porcję gulaszu zjadłam z brązowym ryżem i surówką z kapusty, pomidora i ogórka z sosem musztardowo-cytrynowym wypełniając zalecenia dietetyczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz