niedziela, 9 kwietnia 2017

Wielkanocny mazurek kajmakowy

W mojej rodzinie nie ma zwyczaju wypiekania mazurków na święta. W tym roku postanowiłam jednak zrobić mazurek z moimi szkolnymi cukiernikami. Oto co nam wyszło :) 



Składniki:
mąka pszenna 300g
masło 200g
cukier puder 50g
żółtka 3szt
szczypta soli
masa kajmakowa 400g (1 puszka)
powidło śliwkowe 1/2 słoika
czekolada plastyczna 100g
lukier królewski z 3 białek i około 500g cukru pudru

Dodatkowo:
forma do tarty z karbowanym brzegiem lub tortownica 

Wykonanie:
Mąkę przesiać na stolnicę, dodać masło i dokładnie posiekać. Dodać żółtka, cukier, sól i szybko zarobić ciasto, schłodzić. Ciasto podzielić na pół. Formę wyłożyć papierem i rozwałkowaną połową ciasta, ponakłuwać widelcem i wypiec w temp. 200oC (około 15 minut). Następnie wypiec drugą część ciasta na samym dnie formy (bez boków). 
Ciasto z brzegiem posmarować powidłem, nałożyć drugą część ciasta i dokładnie rozsmarować masę kajmakową. Ciasto dowolnie udekorować. 
Ja na wierzchu umieściłam cienko rozwałkowaną czekoladę plastyczną i dekorowałam lukrem królewskim ale można spokojnie użyć suszonych owoców, bakalii itp. 


1 komentarz: